Alla Svenska online casino har en casino kundsupport. Även kallat kundtjänst/kundservice där du som casinospelare kan vända dig om du har några frågor eller funderingar. Det finns ett antal olika sätt att komma i kontakt med casino kundsupport. Öppettiderna varierar och en del casino kundsupport dygnet runt.
De vanligaste sätten att kontakta supporten är följande: Via live-chatt, telefon, e-post eller via ett formulär på hemsidan.
Casino kundsupport
Vilket av dessa sätten är bäst att kontakta ett casino när man behöver hjälp? Det är naturligtvis en smaksak vad man föredrar. Vi på casino idag föredrar live-chatt eftersom det är ett snabbt och smidigt sätt att få hjälp. Nackdelen med live-chatt kan vara att supportpersonen betjänar flera spelare samtidigt och därmed kan det bli lite väntetid.
Att ringa till casino kundsupport är också ett bra alternativ. De flesta svenska casino har ett svenskt supportnummer. Vissa har ett utländskt support nummer och då är det inte att rekommendera att ringa då utlandssamtal kostar en hel del. Det är också smidigt att skicka ett e-mail eller fylla i ett formulär direkt på sidan och för det mesta får man svar ganska fort. Många mobilcasinon erbjuder också bra kundsupport i mobilen.
Innan du kontaktar casino kundsupport kan du även kika in på FAQ, frågor och svar. Där hittar du svar på de vanligaste frågorna. Hur bra FAQ olika casinon har är väldigt olika. En del har en otroligt stor FAQ medan andra har lite mindre. Finner du inte svar på dina frågor där så tveka inte att kontakta casino kundsupport så hjälper de dig.
Ge feedback till online casinot
Casino kundsupport är där för din skull och hjälper dig när du har frågor men de tar även gärna emot feedback från sina spelare. Så om du har något du tycker de ska ändra på, något dom borde lägga till eller någon annan sorts feedback så brukar de uppskatta detta. De vill att vi spelare ska trivas hos dem och då är bästa sättet att få veta vad vi tycker så de kan göra sin spelsida bättre.
Vår recension om casino kundsupport
Vi på casino idag har alltid blivit väl behandlade av casino kundsupport oavsett vilket svenskt online casino det gällt. De är alltid trevliga och hjälpsamma och gör sitt yttersta för att allt ska gå så smidigt och bra som möjligt. Vi använder oss vanligen av live-chatt eftersom vi tycker det är väldigt smidigt och snabbt, men det händer även att vi skickar e-mail eller ringer. Det beror på vad det gäller, i de flesta fall funkar live-chatten riktigt bra. De gånger vi lämnat positiv och negativ feedback har detta uppskattats mycket. Kom ihåg, kundsupporten finns där för din skull.
En bra casino kundsupport har generösa öppettider, flera olika kontaktmöjligheter så att det passar alla. Även att de har sin support på svenska är viktigt tycker vi, det är många som har svårt att uttrycka sig på engelska. De online casino som har dygnet runt support har i många fall inte svensk support dygnet runt utan i regel är det på engelska på natten, vilket vi tycker är helt okej. Sen är det självklart viktigt att supporten är trevlig, hjälpsam och kunnig och att man får hjälp snabbt utan att behöva vänta. De flesta online casino har detta och det uppskattar vi.